tirsdag den 18. september 2012

Kreatid....

Det lakker mod vinteren, så da der i aftes var lidt tid til at sy - Johan var lagt i seng og Tom var til fodbold - fik jeg afprøvet at lave en elefanthue til Johan. Selve mønsteret er sådan set rigtig fint, jeg er bare ikke så gode venner med jersey stoffet når kanterne skal laves fine.

I første omgang havde jeg lavet huen udelukkende i kogt uld - den blev dog ikke elastisk nok, så jeg udskiftede siderne med Jersey. Det gør så den er knap så varm, men kan sagtens bruges her i overgangsperioden.

Kanten ved ansigtet er jeg nogenlunde tilfreds med. Den nederste kant har bare fået en ombuk, hvilket jeg skal have fundet en anden løsning på, så syningen bliver skjult og ikke bukker om.


Jeg har jo så stadig siderne i kogt uld liggende, så en af de kommende dage forsøger jeg med en ny hue og ser om jeg kan få kanterne lidt pænere;-)

Så dejligt at have fået en kreahule igen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.